[wpseo_breadcrumb]

نکات ضروری در استفاده از شمع استوانه

شمع استوانه را برای مدت کوتاه روشن نکنید.

باید بدانید شمع استوانه یکی از شمع هایی است که برای سوخت طولانی مدت طراحی شده است. در واقع توصیه می شود در هر بار روشن کردن این نوع شمع، حدود سه تا چهار ساعت بسوزد.

شعله بلند شمع استوانه نشانه چیست؟

بلند شدن شعله پس از مدتی روشن ماندن شمع استوانه علامت هشدار برای کوتاه کردن نخ شمع است؛ یکی از دلایل پر اهمیت برای کوتاه کردن فتیله این است که پس از گذشت مدت زمانی از روشن بودن شمع، ممکن است فتیله به درون پارافین آب شده بی افتد و شمع خاموش شود؛ لذا بهتر است بعد از هر دو ساعت نخ شمع کوتاه شود.

برای خاموش کردن شمع استوانه آن را فوت نکنید.

بهترین کار برای خاموش کردن شمع استوانه فرو بردن فتیله آن در پارافین ذوب شده است. بدین وسیله عمل روشن کردن مجدد شمع بسیار ساده تر خواهد بود، ضمن آنکه از دوده کردن شمع پس از روشن شدن نیز جلوگیری خواهد کرد. ضمنا توجه داشته باشید در هنگام روشن کردن شمع، شعله را در نزدیکی پایه نخ ببرید و هرگز آن را از نوک فتیله روشن نکنید.

سوختن منحصر به فرد شمع استوانه

از دیگر ویژگی های شمع استوانه نوع سوخت زیبای آن است. با توجه به قطر شمع استوانه و ضخامت بالای آن نسبت به دیگر انواع شمع، این نوع شمع بعد از مدت زیادی روشن ماندن، همچنان شکل ظاهری خود را حفظ می کند و به دلیل آب شدن پارافین دور فتیله حفره بسیار زیبایی تشکیل می شود که جذابیت این شمع را دوچندان می کند.

دیواره ها را در شمع استوانه خراب کنید!!!!

با توجه به نکته ای که در بالا به آن اشاره شد، پس از مدتی روشن ماندن شمع استوانه، حفره ای در مرکز شمع ایجاد شده و اما دیواره های پارافین در اطراف آن پا برجا باقی می مانند؛ این باعث می شود پس از مدتی شمع اصطلاحا دچار خفگی شده و نتواند اکسیژن مورد نیاز خود را به راحتی تامین کند، در نتیجه شمع دوده می دهد.

بهترین کار برای جلوگیری از دوده کردن شمع در این مواقع خرد کردن پارافین های دیواره و هدایت آنها به سمت مرکز شمع است. با این کار شما همواره سوخت یکدست و بسیار تمیزی از شمع استوانه خواهید داشت.

شمع استوانه را زندانی نکنید!!!

یکی از نکات مهم در مورد شمع استوانه، انتخاب شمعدان مناسب برای آن است.

به خاطر داشته باشید که هرگز از شمعدان های فانوسی شکل و یا دیگر شمعدان هایی که شمع در آن محصور می شود استفاده نکنید. استفاده از این نوع شمعدان ها موجب گرم شدن و بالا رفتن دمای شمع می شود و این نیز موجب نرم شدن و یا حتی در پاره ی اوقات آب شدن پارافین و تغییر شکل ظاهری شمع خواهد شد. از طرف دیگر ممکن است دیواره های شمعدان نیز بر اثر گرما نرم و ذوب شوند که تا حدی خطرآفرین خواهد بود. آخرین نکته در مورد شمع استوانه این است که محصور کردن این شمع در چنین شمعدان هایی موجب دوده کردن شمع نیز خواهد شد.

امیدواریم با رعایت نکات بالا از سوخت زیبای شمع خود لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات لازم در مورد نحوه ساخت و تزیین شمع استوانه کلیک کنید.

 

ثبت سفارش

2 + 14 =

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی مشتری ما برای پاسخگویی به سوالات شما در اینجا قرار دارند. از ما چیزی بپرسید!
👋 سلام ، چگونه می توانم کمک کنم؟