[wpseo_breadcrumb]

شمع صلح جهانی

شمع صلح جهانی

شمع صلح جهانی (اسکاپوس)در چندین کشور دنیا وجود دارد که از جمله ی آن شهرها،اسکاپوس(شهری ساحلی در قسمت شمال غربی ایالت متحده)است.این شمع که به عنوان نمادی برای دعوت به صلح جهانی استفاده می شود ،در تاریخ 9 می 1971 ساخته شده و رنگ ٱمیزی آن با توجه به فصل جاری است.

این شمع، یک استوانه ی سرخ رنگ است که جنس آن از آجر می باشد. سطح بدنه ی آن دارای برچسبی با طرح کوه است که روی آن آرم طراحی شده اسکاپوس نیز به چشم می خورد. همچنین یک بنر آبی با علامت  “شمع صلح جهانی” با فونت سفید در پایین شمع نوشته شده است.ارتفاع این شمع 50 فوت (15 متر) و قطر آن 18 فوت (5.5متر) است که شهردار و فرماندار اورگان،با سیاستی جالب، ارتفاع شمع را به 60 فوت افزایش دادند.

در ابتدا برای روشن نگه داشتن شعله شمع از چوب استفاده می کردند ولی به دلیل مشکلاتی که باران برای شعله شمع به وجود می آورد ،گاز را جایگزین چوب کردند.سوخت گازی نیز مانند چوب مشکلاتی داشت که از جمله آن،معضلات محیطی و هزینه گاز بود؛سرانجام برای روشنایی شعله شمع از نئون استفاده کردند.

رکورد بزرگترین  شمع دنیا متعل به شمع صلح جهان بوده،اما بعدها رکورد بزرگترین شمع دنیا به شمع موم (39 متری)در نمایشگاه هنر صنعتی استکهلم اهدا شد.

 

ثبت سفارش

12 + 4 =

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی مشتری ما برای پاسخگویی به سوالات شما در اینجا قرار دارند. از ما چیزی بپرسید!
👋 سلام ، چگونه می توانم کمک کنم؟