[wpseo_breadcrumb]

کاربردهای ته مانده پارافین

در این مقاله به ٥ کاربرد از کاربردهای ته مانده پارافین اشاره شده است که شامل موارد زیر می باشد: استفاده از پارافین به عنوان نرم کننده سطوح ناصاف، استفاده از پارافین برای ساخت شمع های جدید، استفاده از پارافین به عنوان ماده اشتعال زا، استفاده از پارافین در هنر باتیک و استفاده از پارافین به عنوان نرم کننده چرم

کاربردهای ته مانده پارافین در روانکاری

ته مانده پارافین به عنوان یک نرم کننده قوی برای برخی سطوح ناصاف مورد استفاده قرار میگیرد.

مقداری از پارافین را در امتداد لبه های ناصاف کشوها به طور متناوب حرکت دهید تا لبه ها صاف و یکدست شوند. در نتیجه به راحتی باز و بسته خواهند شد. اما اگر کشو ها همچنان سخت باز  و بسته می شوند، می توانید در ابتدا کمی روی آن سوهان بکشید و بعد از پارافین استفاده کنید. پارافین ها همچنین راه حل خوبی برای نرم تر شدن زیپ لباس هایی هستند که به سختی باز و بسته می شوند.

پارافین برای ساخت شمع های جدید

پارافین باقی مانده از سوخت یک شمع به راحتی ذوب شده و به شمع های جدید تبدیل می شوند.

خرده های پارافین را داخل ظرفی روی حرارت خیلی کم قرار دهید. با آب شدن پارافین گزینه های بسیاری برای ساخت شمع جدیدیتان خواهید داشت.

اولین آنها شمع های دیپی هستند.

طرز ساخت شمع های دیپی:

مقداری فتیله را ببرید و انگشت خود را وسط آن قرار دهید. فتیله را به آرامی داخل پارافین فرو ببرید و سپس بیرون بیاورید. قبل از آنکه این کار را مجدد انجام دهید، صبر کنید تا پارافین روی آن خشک شود و این کار را تا جایی انجام دهید که شمع به ضخامت دلخواه شما برسد. بهتر است شمع در همان حالت آویزان باقی بماند تا کاملا خشک و سفت شود.

نگران رنگ پارافین های مختلف نباشید، چراکه شما می توانید پارافین های مختلف با رنگ های متفاوت را با هم مخلوط کنید. به عنوان مثال ترکیب قرمز پررنگ و سفید، صورتی کم رنگ بسیار زیبایی را تشکیل می دهد. از رنگ شمع هم برای این منظور میتوان استفاده کرد.

غیر از شمع های خام که نحوه ساخت آنها ذکر شد، می توان شمع های متفاوت بسیاری را با استفاده از قالب های موجود در بازار تهیه کرد.

پارافین به عنوان ماده اشتعال زا

یک کاج مخروطی شکل را در داخل ظرفی از پارافین ذوب شده با دمای کم فرو ببرید و اجازه دهید تا خشک شود. مخروط ها می توانند جنبه تزئینی داشت باشند و در زمان مورد نیاز از آن به عنوان ماده اشتعال زا استفاده شود؛ چراکه پارافین قابل اشتعال باعث شعله ور شدن آتش می شود. همچنین با اضافه نمودن کمی نمک، درخشش شعله های آتش بسیار زیبا و محسور کننده خواهد بود.

کاربردهای ته مانده پارافین در باتیک

در بسیاری از فرهنگ ها از پارافین برای طراحی بر روی پارچه استفاده می شود. در هنر نقاشی روی پارچه مانند باتیک شما می توانید با کمک پارافین طرح اصلی را روی پارچه مورد نظرتان بکشید و سپس با استفاده از رنگ پارچه آن را به یک پارچه رنگارنگ با طراحی خیره کننده تبدیل کنید.

پارافین به عنوان نرم کننده چرم

پارافین از جمله قدیمی ترین موادی است که به عنوان نرم کننده لوازم چرمی مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از لایه های مختلف پارافین بر روی چرم، آن را در برابر آب مقاوم سازید.

برای این کار می بایست ابتدا پارافین را ذوب کرده و سپس در حالی که پارافین در دمای بسیار پایینی قرار دارد، از آن برای آغشته کردن شی چرمی خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که هر چه لایه های بیشتری از پارافین را استفاده کنید وسیله شما سفت تر و مقاوم تر خواهد بود، در نتیجه میزان استفاده از پارافین بر روی محصولات چرمی به سلیقه شما بستگی دارد.

همچنین باید بدانید که پارافین یک ماده قابل اشتعال است، بنابراین همواره از آن در دمای پایین استفاده کرده و به هنگام ذوب آن بر ظرف حاوی پارافین نظارت داشته باشید.

 

برای اطلاع از کاربردهای شمع کلیک کنید.

ثبت سفارش

5 + 12 =

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی مشتری ما برای پاسخگویی به سوالات شما در اینجا قرار دارند. از ما چیزی بپرسید!
👋 سلام ، چگونه می توانم کمک کنم؟